.....

hejsan,,
bloggade inte igår, påväg till skolan blev jag & typ 10 andra rånade.
jag var helt chockad och mådde dåligt hela dagen,
så jag orkade inte skriva,
men nu ska jag berätta vad som hände.

jag och emma cyklade till skolan tsm som vanligt.
när vi var ett bit från cirkusplatsen bredvid badet
såg vi att det stod jättemånga elever i ett led,
vi förstod inte vad som hade hänt,
men när vi kom fram till dem kom det en kille (typ 20 år gammal tror jag)?
han frågade oss om vi gick i sjuan,
då sa vi "ja" , och då sa han ; hit med era datore.
han tvingade oss och ta upp den,
han typ ryckte väskan ifrån mig och tog upp datan.
sen sa han att vi skulle ställa oss i ledet.
efter ett tag när han och hans "gäng" hade " samlat ihop" några datorer till,
skrek dom att vi skulle cykla iväg.
så alla cyklade tillbax där vi kom ifrån,
och stannade längst ner i almbacken.
efter ett tag kom polisen dit och pratade med några.
sen stack dom, och då kom rektorn och pratade med några.
sen cyklade vi tillbax till skolan.
jag satt typ hos skolsyster i nästan 2 timmar,
och pratade med en massa.
det var hemskt,
jag var helt chokad och skakig,
kunde knappt sitta still.
innan lunchen gick alla till idrottshallen och lyssnade när rektorn hade tal.
sen pratade polisen oxå.
alla som hade blivit bestulen på sin dator skulle ställa sig upp.
det var bara jag och 8 andra,
men vissa hade redan gått hem.
när både rektorn och polisen hade pratat gick jag till polisen och berättade vad som hänt.
efter det pratade jag med skolpsykologen.
sen fick jag gå hem,
mådde inte bra..
var helt  chockad, orolig, kunde inte sitta still och framförallt rädd .
det e hemskt att prata om detta så jag orkar inte skriva mer :(
bloggar mer senare.
puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0